Skip to content

6 råd til dere innen retail når dere skal effektivisere digitale prosesser

Her gir vi deg 6 gode råd som du kan bruke når du skal effektivisere de digitale prosessene og skape en lønnsom forretning.
3. sep Carina Ramsøy

En lønnsom virksomhet skapes av en klar forretningsstrategi, et troverdig merke og digitale prosesser som smelter sammen med kundeopplevelsen i den fysiske butikken. 

En vesentlig faktor for å oppnå dette er valget av riktig IT-leverandør med tilstrekkelig kompetanse, erfaring og kunnskap. Det er viktig å undersøke mulighetene nøye, sammenligne potensielle leverandører og vurdere dine spesifikke behov før du tar en endelig beslutning. 

Med mange tiår med erfaring innen digital prosessoptimalisering innen retail ønsker vi å hjelpe deg og din virksomhet mot en mer effektiv og optimalisert arbeidsdag med fokus på robuste IT-løsninger som dekker hele virksomheten din – fra lagerstyring til kassasystemer i butikkene og nettbutikkløsninger.

1. Velg en løsning som passer deg  

Det finnes mange systemer for ulike funksjoner, men det viktigste er at du velger et system som støtter og skaper verdi for din virksomhet. Hos twoday er vi spesialister på IT-løsninger for detaljhandelen.

Det er viktig å velge en komplett løsning slik at alle dine data kan samhandle og lett tilgjengeliggjøres på tvers av virksomheten. Men det er også essensielt å velge en løsning som passer dine behov, enten du har en enkelt butikk eller en kjede med 100 butikker. 

Vi kjenner bransjens prosesser og støtter dem med de beste løsningene på markedet, men viktigst av alt, med fokus på å forbedre deres prosesser til fordel for deres kunder. 

2. Ta godt vare på dine data  

En pålitelig IT-leverandør prioriterer sikkerhet og beskyttelse av deres data høyt. De implementerer effektive sikkerhetstiltak, inkludert antivirusprogrammer, brannmurer, kryptering og andre sikkerhetsprotokoller for å beskytte virksomheten deres mot trusler og datatap. Du er avhengig av at driften fungerer som den skal, så velg en partner som setter sikkerheten til din virksomhet i høysetet. 

Er du midt i et PIM-prosjekt eller vurderer du å begynne? Da bør du laste ned sjekklisten vår: 

New call-to-action

3. Invester i et effektivt Point of Sale-system  

Et moderne og velfungerende POS-system er avgjørende for retailbedrifter. Det må være brukervennlig for personalet og kunne håndtere alle nødvendige oppgaver, som salgstransaksjoner, lagerstyring og rapportering.  

4. Optimaliser din online tilstedeværelse og e-handel  

I den digitale tidsalderen er det avgjørende å ha en sterk online tilstedeværelse. I tillegg til å ha en informativ og brukervennlig nettside, bør du ha en velfungerende, smart og pålitelig e-handelsløsning som imøtekommer dagens forbrukeres krav. 

Vi kan hjelpe deg i gang med DynamicWeb, Adobe, Crystallizeog andre e-handelsplattformer, for å sikre at din virksomhets nettbutikk får en god start. Du kan også flytte din nåværende nettbutikk til en av disse løsningene. 

5. Gi din e-handel bedre vilkår med PIM  

En velfungerende e-handelsløsning er avhengig av store mengder data. Manuelle prosesser kan kreve uendelige ressurser, så i mange tilfeller er et Product Information Management-system (PIM) et passende verktøy å bruke. Med PIM kan du effektivisere arbeidet med å samle, behandle og distribuere data, og det gir deg det beste grunnlaget for å skape bedre kundeopplevelser. 

PIM gir deg oversikt over dine produktdata på tvers av kanaler, og systemet gjør det enkelt og oversiktlig å dele data med andre – for eksempel forhandlere som selger ditt produkt og trenger produktbilder, beskrivelser og spesifikasjoner. Dette er oppgaver som aldri opphører og kan tømme hele avdelinger. Med PIM blir disse oppgavene automatisert. 

6. Prioriter skalerbarhet og tilpasningsevne  

Vi forstår at din virksomhet kan endre seg over tid. Vi har stor bransjekunnskap og er eksperter på å skape de beste løsningene. Løsningene må være i stand til å tilby skalerbare elementer som kan vokse med virksomheten din. Dette omfatter alt fra å legge til nye brukere til å utvide serverkapasiteten. 

Når virksomheten din vokser, må IT-løsningene være klare for det. På denne måten sikrer du at din virksomhets digitalisering står sterkt og møter fremtidige krav. 

Vil du vite mer?  

Kunne du tenke deg å vite mer om hvordan du kan effektivisere din forsyningskjede ved hjelp av digitalisering – ta kontakt med oss. Vi tilbyr en uforpliktende gjennomgang av deres prosesser og diskuterer hvordan de eventuelt kan optimaliseres. Vi viser deg også gjerne eksempler på hvordan vi har optimalisert både små og store detaljhandelskjeders forsyningskjeder gjennom årene. 

 

Mona Eng_800x600_ny

Mona Eng

Head of Digital Growth
mona.eng@twoday.com 
90670655

 

Relaterte artikler