Skip to content

Det første året som twoday

Ett år har gått siden twoday ble lansert. Vi startet med et godt utgangspunkt – 2200 teknologer, over 8000 kunder og en sterk eier i ryggen. Siden 25. oktober 2022 kan vi se tilbake på et år med endring, vekst og suksess.
8. nov twoday

Dagen før vi lanserte twoday til verden, hadde vi lanseringsfester for de ansatte i alle land vi er til stede i. I Oslo møttes vi på Barcode Street Food, hvor våre egne IT-konsulenter og singer-songwritere Anna Roarsen og Espen Sørhaug hadde skrevet låta “twoday starts tonight!”. Til stor jubel lanserte Espen låta og twoday-navnet for sine 300 nærmeste kolleger med en fantastisk fremførelse på scenen. En låt alle gikk og nynnet på dagene etter, og som fortsatt er favorittlåta hver gang vi møtes til lystig lag! I Ålesund samlet vi oss på T2, en restaurant i sentrum. Det var en spent gjeng som fulgte med da twoday-navnet ble lansert gjennom en forrykende video som presenterte vår nye retning og navn.  Bilde fra lanseringsfesten

Espen fremfører låten "twoday starts tonight" under lanseringsfesten

Lansering av nytt investeringsprogram for alle ansatte

Etter lansering ble alle ansatte tilbydd en mulighet til å investere i selskapet på samme betingelser som hovedeieren, oppkjøpsfondet CVC Capital Partners.  

– Flere rapporter viser at medeierskap bidrar til både kultur, resultater og tilhørighet, uttalte administrerende direktør i twoday Kristin Nyberg til Finansavisen tidligere i år. 

Ofte er slike aksjeprogrammer forbeholdt ledere og nøkkelpersoner, men i twoday var det et helt bevisst valg å gi alle ansatte muligheten til å ta del i den potensielle verdiøkningen i selskapet. Vi er stolte av å ha hele 865 medeiere allerede det første året som twoday.

Rekruttering til en ukjent merkevare

Det har vært stor spenning knyttet til hvordan rekrutteringen på universitetene og høyskolene ville bli. Vil studentene søke seg til et selskap med en helt ny merkevare? Svaret har vist seg å være et helt tydelig ja. Vi har rekordhøye søkertall til sommerjobb og traineeprogrammet vårt Nytt Krutt! 

Takket være en leken og uformell visuell profil som skiller seg ut i markedet, en intensiv merkevarebyggende digital kampanje og ikke minst utrolig flotte og dyktige ambassadører, har vi lykkes med å fortelle vår historie og våre verdier til studentene som skal velge sin fremtidige arbeidsgiver. Vi gleder oss allerede stort til å ta imot neste års sommerstudenter og Nytt Krutt-kull.DSC03576 Large

Vår selvlagde arkademaskin har vært populær på rekrutteringsarrangementer

Heldigvis er det ikke bare neste år som ser lovende ut. Siden vi ble twoday har vi hatt gleden av å ta imot over 60 nye ansatte bare i Norge, både nyutdannede og erfarne.

Vi står sammen om å bygge twoday

For ett år siden var vi 5 ulike selskaper i Norge. Siden lansering har vi hatt en klar strategi om å etablere og bygge et samlet twoday. Ved å jobbe tettere sammen som ett selskap kan vi utnytte synergier på tvers på en helt annen måte enn tidligere.  

Vi er fortsatt de samme folka, og vi har fått muligheten til å rendyrke den varme og rause kulturen vår. Her hjelper vi hverandre opp og frem og bryr oss om kollegaene våre. 

Det interne initiativet twoday Campus har som mål å knytte hele selskapet tettere sammen, og muliggjøre enklere deling av erfaring og kompetanse som kommer både våre ansatte og kunder til nytte. I tillegg gir det oss enda flere muligheter til å jobbe med nye spennende kunder og prosjekter.

Stolte øyeblikk

I twoday samler vi på “stolte øyeblikk”, og vi er heldige som har mange av dem. 

Vi har blitt nominert til «Årets Brand» av IDC Norway. Juryens begrunnelse var: 
«𝘔𝘦𝘳𝘬𝘦𝘷𝘢𝘳𝘦𝘯 𝘴𝘬𝘪𝘭𝘭𝘦𝘳 𝘴𝘦𝘨 𝘮𝘢𝘳𝘬𝘢𝘯𝘵 𝘧𝘳𝘢 𝘢𝘯𝘥𝘳𝘦 𝘴𝘵𝘰𝘳𝘦 𝘢𝘬𝘵ø𝘳𝘦𝘳 𝘪 𝘴𝘢𝘮𝘮𝘦 𝘣𝘳𝘢𝘯𝘴𝘫𝘦. 𝘗å 𝘦𝘯 𝘮𝘰𝘥𝘪𝘨 𝘰𝘨 𝘴𝘮𝘢𝘳𝘵 𝘮å𝘵𝘦 𝘷𝘪𝘴𝘦𝘳 𝘥𝘦 𝘷𝘦𝘳𝘥𝘦𝘯 𝘩𝘷𝘢 𝘥𝘦 𝘥𝘳𝘪𝘷𝘦𝘳 𝘮𝘦𝘥. 𝘏𝘢𝘳 𝘷æ𝘳𝘵 𝘴𝘷æ𝘳𝘵 𝘢𝘬𝘵𝘪𝘷𝘦 𝘪 𝘳𝘦𝘨𝘪𝘰𝘯𝘦𝘯 𝘥𝘦𝘵 𝘴𝘪𝘴𝘵𝘦 å𝘳𝘦𝘵, 𝘴æ𝘳𝘭𝘪𝘨 𝘨𝘫𝘦𝘯𝘯𝘰𝘮 𝘴𝘵𝘦𝘳𝘬𝘦 𝘢𝘮𝘣𝘢𝘴𝘴𝘢𝘥ø𝘳𝘦𝘳 𝘱å 𝘪𝘯𝘥𝘪𝘷𝘪𝘥𝘯𝘪𝘷å». 

Rett før 1-årsdagen til twoday, signerte vi en milliardavtale med Utlendingsdirektoratet (UDI), hvor våre teknologer skal bistå UDI med å skape en digital grunnmur for fremtiden.  

– Vi brenner for å løse viktige samfunnsoppgaver med vår tech-kompetanse. Derfor er vi stolte av å få være med å videreutvikle en så fundamentalt viktig tjeneste for Norge i årene som kommer, sa Nicolai Svendsen, salgsdirektør i twoday Norge.  

Vi har også en markedsledende score på ansatt-tilfredshet i selskapet. Givende og spennende kundeprosjekter i kombinasjon med en «nedpå» kultur der vi heier på hverandre er en stor grunn til det høye engasjementet.

Hvorfor "twoday"?

Navnet "twoday" symboliserer ikke bare en ny start, men også en ny identitet. "Two” i twoday representerer partnerskap med kunder og samhold blant de over 2700 medarbeiderne i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Litauen. Det representerer også likestilling, teamwork og samarbeid mellom mennesker.  

Samtidig signaliserer "twoday" drivkraft, tilstedeværelse, tilgjengelighet og tillit til å levere til rett tid. twoday har som mål å skape en bedre morgendag gjennom teknologi, og navnet gjenspeiler denne ambisjonen. 

1 år med twoday – se videoen av noen høydepunkter fra det første året:

 

Vil du bli en del av twoday? Vi er alltid på jakt etter flere gode kollegaer! Ta en titt på våre ledige stillinger her.

Relaterte artikler