Skip to content

Slik velger du riktig teppe med AR hos Europris

AR står for Augmented Reality, som er en teknologi som lar deg legge til digitale elementer i en virkelig verden ved hjelp av mobiltelefonene eller nettbrett. Det kan være alt fra tekst, bilder, videoer eller 3D-modeller som legges til i den virkelige verdenen og gir en mer immersive opplevelse. AR kan brukes på flere områder som underholdning, utdanning, industri og spill. Les mer for å se hvordan Europris benytter teknologien til å hjelpe sine kunder å velge riktig produkt.
30. jan Øystein Efterdal

AR tjenesten er levert av svenske Charpstar og twoday har bistått Europris med å implementert tjenesten i nettbutikken deres. Ta kontakt med en av våre rådgivere for mer informasjon om hvordan din nettbutikk kan komme inn i hjemmet til dine kunder.

Europris er en norsk kjede som selger varer til lave priser. Selskapet ble etablert i 1989 og har i dag over 300 butikker i Norge. De har som mål å tilby kundene sine lave priser på kvalitetsprodukter, og de har et stort utvalg av merkevarer.

Hva er Augmented Reality (AR)

AR står for Augmented Reality, som er en teknologi som lar deg legge til digitale elementer i en virkelig verden ved hjelp av en skjerm eller enhet. Det kan være alt fra tekst, bilder, videoer eller 3D-modeller som legges til i den virkelige verdenen og gir en mer immersiv opplevelse. AR kan brukes på flere områder som underholdning, utdanning, industri og spill. Det kan også brukes i form av smarte briller eller mobiltelefoner.

Les mer: Digital handel bygd på kloke hoder og ledende teknologi

Slik bruker du AR i Europris sin nettbutikk

Det er ikke alltid lett å se for seg hvordan møbler og interiør i butikken ser ut hjemme. Med AR-teknologi på telefonen kan du få en forhåndsvisning på hvordan produktene kommer til å se ut i dine omgivelser. Da vil du fort se om fargen og størrelsen på produktet passer.

Europris har valgt å la sine kunder benytte AR til å sette produktene i kundenes egne omgivelser. På denne måten kan AR hjelpe deg å ta en kjøpsavgjørelse ved at du prøver møbler i hjemmet ditt først. Alt du trenger er en mobiltelefon med kamera som iPhone eller Android.

 
Steg 1: Trykk på AR-symbolet øverst i høyre hjørne på produktbildet og kameraet åpner seg.

europris-ar-2

 
 
 
Steg 2: Pek kamera der du ønsker å plassere produktet og hold kamera i ro.
 europris-ar-2
 
 
 
Steg 3: Nå kan du rotere og flytte på produktet slik det passer deg. 
 europris-ar-3
 

 

AR er nytt for mange og her introduserer Europris  kundene til konseptet med guide via landingside og tydelig Call To Action på produkt sidene.

europris-ar-cta

Hvordan passer Teppe Pisa på ditt gulv? Test selv med din egen mobiltelefon.

Hvorfor bør du bruke AR i din nettbutikk?

AR gir kundene dine en mer interaktiv og engasjerende opplevelse i nettbutikken din, noe som kan føre til økt konvertering og lavere returrate. Det kan også bidra til å skille deg ut fra konkurrentene og gi deg et konkurransefortrinn.

Kundene dine får en mer interaktiv og immersiv opplevelse i nettbutikken din. Det gir mulighet for å visualisere produktene i virkeligheten før kjøp, noe som kan øke konverteringsraten og redusere returer. I tillegg gir AR kundene muligheten til å se hvordan produktet vil se ut i deres eget hjem, eller hvordan det vil se ut på deres kropp, noe som kan gjøre det enklere å ta en avgjørelse om å kjøpe produktet.

AR kan også være nyttig for å vise produkter som er vanskelige å forklare med ord eller bilder alene, som for eksempel elektronikk eller møbler. Det å implementere AR i nettbutikken din kan også skille deg ut fra konkurrentene og være en stor salgspunkt for kundene dine.

Ta kontakt med oss i skjemaet under om du lurer på noe!

 

Relaterte artikler