B2B eCommerce
Få en profesjonell B2B nettbutikk som understøtter kundeopplevelsen og din digitaliseringsreise.
Mange setter i dag likhetstegn mellom B2B eCommerce og en nettbutikk. Men selv om en nettbutikk er en stor del av en B2B e-handelsløsning, handler det om noe annet og mye mer enn å gi kundene dine en mulighet til å legge inn en bestilling. Det handler om å skape en opplevelse.

Det skal være lettere å være kunde hos deg enn hos din konkurrent
Enkelhet er den primære parameteren i B2B. Det må være enkelt å være kunde hos deg – og dette er et krav fra kundenes side. Så hvis du er på vei til å etablere en B2B-løsning, bør fokuset ditt være å etablere en digital tjenesteplattform for dine kunder.
Nettbutikken din vil spille en sentral rolle her – men den vil kun være ett av flere serviceverktøy du vil tilby i fremtiden.
Du må være i lommen til kundene dine
Kundene dine forventer digital service, og de forventer å få den der de er – i butikken, i varebilen, på byggeplassen, eller hvor de måtte være når behovet for tjenesten din oppstår.
Bestillinger gjøres i økende grad via mobil, og det må du ta hensyn til. Hvis vi skal si det rett ut: Å optimalisere din plattform for mobil kan være ditt konkurransefortrinn. Men først og fremst må du se det som en forutsetning for i det hele tatt å være en del av markedet.
Selgerne dine må ha en digital verktøykasse og lære nye triks
Den moderne selgeren bruker tiden sin på å selge og pleie relasjoner. Og forutsetningen for det er at han bruker minimalt med tid på å gi tilbud, generere prislister og lete etter materialer. Alle rutineoppgavene som i dag kan løses med digitale verktøy. Akkurat som det økte fokuset på mobile plattformer, er ikke dette et spørsmål om du skal begynne eller ikke – det er en nødvendighet for å holde seg i live.
Organisasjonen din må være mye mer effektiv
B2B eCommerce handler om å øke effektiviteten gjennom å automatisere kjedelige, tidkrevende og manuelle prosesser. Det handler om å skape tid og rom for digitaliseringen du står overfor. En digitalisering som i dag kan virke umulig fordi man ikke har tid til å gjennomføre den.
Så hva med å gjøre det enkelt å være kunde? Og for å komme inn i lommene til kundene dine, for å lære selgerne dine nye triks og samtidig skape tiden du trenger for å komme deg videre i det digitale kappløpet?
Guide: 40 ting du bør vite om ditt B2B netthandelsprosjekt
Sitter du midt i et netthandelsprosjekt, eller skal du straks i gang med et? I så fall bør du bruke denne sjekklisten for å danne det beste grunnlaget for prosjektet.
4 verktøy du må ha i din B2B-verktøykasse

B2B nettbutikk
- Individuelle sortimenter og priser
- Rask etterbestilling
- Prosjektkjøp
- Rask bestilling via Excel og varenummer

Kundeportal
- Nedlastinger
- Mine bestillinger
- Mine leveranser
- Faktura, kreditnota og kontoutskrift

Selgerportal
- Logg inn som kunde
- Generer prislister
- Generer tilbud
- Arbeidsflyt for godkjenning

Automatisk print
- Prislister
- Produktark
- Kataloger
- Inspirasjon
Optimér din B2B-nettbutikk kontinuerlig
Du har etablert en B2B nettbutikk, men hvordan sikrer du at du følger med i tiden, markedet, konkurrentene og ikke minst forventningene til kundene dine?
B2B eCommerce er på ingen måte statisk – det er et område som utvikler seg raskere enn noen gang før. Og dette betyr at du må sørge for kontinuerlig utvikling av din løsning.
Ved å kontinuerlig optimalisere nettbutikken din sikrer du at du fortsetter å møte dine kunders ønsker og behov, og du unngår å tape terreng til dine konkurrenter. Skal vi hjelpe deg med å overgå kundenes forventninger og gjøre dine konkurrenter misunnelige?
/coworkers%20smiling%20at%20eachother%20side%20-1500x.jpg?width=800&height=800&name=coworkers%20smiling%20at%20eachother%20side%20-1500x.jpg)
