Skip to content

B2B eCommerce

Få en profesjonell B2B nettbutikk som understøtter kundeopplevelsen og din digitaliseringsreise.

Mange setter i dag likhetstegn mellom B2B eCommerce og en nettbutikk. Men selv om en nettbutikk er en stor del av en B2B e-handelsløsning, handler det om noe annet og mye mer enn å gi kundene dine en mulighet til å legge inn en bestilling. Det handler om å skape en opplevelse. 

twoday-co3-specialister-automatisk-print

Det skal være lettere å være kunde hos deg enn hos din konkurrent

Enkelhet er den primære parameteren i B2B. Det må være enkelt å være kunde hos deg – og dette er et krav fra kundenes side. Så hvis du er på vei til å etablere en B2B-løsning, bør fokuset ditt være å etablere en digital tjenesteplattform for dine kunder.

Nettbutikken din vil spille en sentral rolle her – men den vil kun være ett av flere serviceverktøy du vil tilby i fremtiden.

Du må være i lommen til kundene dine

Kundene dine forventer digital service, og de forventer å få den der de er – i butikken, i varebilen, på byggeplassen, eller hvor de måtte være når behovet for tjenesten din oppstår.

Bestillinger gjøres i økende grad via mobil, og det må du ta hensyn til. Hvis vi skal si det rett ut: Å optimalisere din plattform for mobil kan være ditt konkurransefortrinn. Men først og fremst må du se det som en forutsetning for i det hele tatt å være en del av markedet. 

Selgerne dine må ha en digital verktøykasse og lære nye triks

Den moderne selgeren bruker tiden sin på å selge og pleie relasjoner. Og forutsetningen for det er at han bruker minimalt med tid på å gi tilbud, generere prislister og lete etter materialer. Alle rutineoppgavene som i dag kan løses med digitale verktøy. Akkurat som det økte fokuset på mobile plattformer, er ikke dette et spørsmål om du skal begynne eller ikke – det er en nødvendighet for å holde seg i live.

Organisasjonen din må være mye mer effektiv

B2B eCommerce handler om å øke effektiviteten gjennom å automatisere kjedelige, tidkrevende og manuelle prosesser. Det handler om å skape tid og rom for digitaliseringen du står overfor. En digitalisering som i dag kan virke umulig fordi man ikke har tid til å gjennomføre den.

Så hva med å gjøre det enkelt å være kunde? Og for å komme inn i lommene til kundene dine, for å lære selgerne dine nye triks og samtidig skape tiden du trenger for å komme deg videre i det digitale kappløpet?

Guide: 40 ting du bør vite om ditt B2B netthandelsprosjekt

Sitter du midt i et netthandelsprosjekt, eller skal du straks i gang med et? I så fall bør du bruke denne sjekklisten for å danne det beste grunnlaget for prosjektet. 

40 ting-netthandelprosjekt

 

4 verktøy du må ha i din B2B-verktøykasse

twoday-co3-specialist-b2b-webshop

B2B nettbutikk

Kundene dine ønsker å betjene seg selv raskt og når de har tid. Du gir dem en personlig og brukervennlig nettbutikk med kun deres utvalg, priser og rabatter. De kvitterer med selvbetjening.

  • Individuelle sortimenter og priser
  • Rask etterbestilling
  • Prosjektkjøp
  • Rask bestilling via Excel og varenummer
twoday-co3-specialister-kundeportal

Kundeportal

Kundene dine skal kunne betjene seg selv digitalt i stedet for å kontakte salgskontoret, bokførings- eller markedsavdelingen. Kundene dine opplever økt digital service og blir mer lojale – og du sparer tid.
  • Nedlastinger
  • Mine bestillinger
  • Mine leveranser
  • Faktura, kreditnota og kontoutskrift
twoday-co3-specialister-saelgerportal

Selgerportal

Nå er tiden inne for seriøst å innlemme det digitale servicesenteret i salgsavdelingen din. Vi tar tak i de to sentrale delene av en selgers hverdag: kundemøtet og å gi et tilbud.

  • Logg inn som kunde
  • Generer prislister
  • Generer tilbud
  • Arbeidsflyt for godkjenning
twoday-co3-specialister-automatisk-print

Automatisk print

Vi eliminerer de manuelle og ineffektive prosessene som stjeler tid og motivasjon i markedsavdelingen din.
  • Prislister
  • Produktark
  • Kataloger
  • Inspirasjon

Optimér din B2B-nettbutikk kontinuerlig

Du har etablert en B2B nettbutikk, men hvordan sikrer du at du følger med i tiden, markedet, konkurrentene og ikke minst forventningene til kundene dine?


B2B eCommerce er på ingen måte statisk – det er et område som utvikler seg raskere enn noen gang før. Og dette betyr at du må sørge for kontinuerlig utvikling av din løsning.

Ved å kontinuerlig optimalisere nettbutikken din sikrer du at du fortsetter å møte dine kunders ønsker og behov, og du unngår å tape terreng til dine konkurrenter. Skal vi hjelpe deg med å overgå kundenes forventninger og gjøre dine konkurrenter misunnelige?

coworkers smiling at eachother side -1500x
twoday

Kontakt oss

Mona Eng

Head of Digital Growth
mona.eng@twoday.com 
90670655