Google Ads
Bli synlig øverst i Google
Ved å bruke Google sin annonseplattform kan du havne over andre resultater, til og med de som er mer relevante enn deg selv.
Kunsten ligger i målrettingen og søkeordene, som kan gi deg et konkurransefortrinn overfor andre aktører når det blir gjort riktig. Alle kan lage Ads-annonser, men få kan lage Ads-annonser som virkelig treffer.
“Det sies at en av de beste gjemmeplassene er på side 2 i Google. twoday har vist vei i jungelen som er synlighet, gjennom samarbeid på Google Ads og SEO. Her har det vært godt å ha eksperter med seg på laget!”
- Line L. Oddekalv, tidl. kommunikasjonssjef ved Høgskulen i Volda
Visste du at...
Over 90%
av alle kjøpsprosesser starter i Google
50 millioner
Google-søk blir utført i Norge hver dag
Omtrent 65%
av alle søk i Norge blir gjort på mobil
95%
er markedsandelen til Google- søkemotoren i Norge
Velg hvordan du vil annonsere
I Google Ads finnes det flere ulike kampanjetyper man kan benytte seg av for å markedsføre din bedrift slik du ønsker.
Klikk på hver av kampanjetypene for å lese mer om mulighetene.
Annonsene dine blir synlige for personer som aktivt søker etter dine produkter eller tjenester, med målet om å få dem til å gjøre en ønsket handling som et kjøp eller å bruke kontaktskjemaet på siden.
Med display-annonsering kan du nå potensielle kunder mens de surfer gjennom millioner av nettsteder, apper og tjenester i Google-nettverket.
Mer enn 80% av dagens nettsider er en del av Google-nettverket, noe som gjør at du kan nå ut til en stor og relevant målgruppe.
Eksempler på nettsteder: TV2.no, Dagbladet og Finansavisen.
Nå ut og påvirk potensielle kunder gjennom verdens største videoplattform - nemlig Youtube.
Godt produserte videoer, som effektivt presenterer relevant innhold, kan virke engasjerende og øke interessen for et budskap.
Shopping-annonser er det nærmeste du kommer et digitalt butikkvindu.
Produktene dine blir visuelt fremstilt når noen gjør et søk. Alle annonsene blir automatisk generert fra en produktkatalog som henter all data automatisk fra nettbutikken deres.
Shopping-annonser er en viktig salgskanal (og ofte den største) for bedrifter som har egen nettbutikk.
On demand webinar: Hvordan komme i gang med Google Ads?
I dette webinaret tar Sigbjørn deg gjennom mulighetene i Google Ads-universet, samtidig kommer han med anbefalinger på hvordan du best kommer i gang med markedsføringen.
Vår prosess - din kjøreplan
Vi starter med en søkeordsanalyse
Omfattende analyse, kartlegging og kategorisering av aktuelle søkeord fra din nettside.
Oppsett av annonsekonto
Tilpasning og konfigurering av kontostruktur og øvrige innstillinger. Du som kunde har fullt eierskap til annonsekontoen.
Analyseverktøy og sporing
Oppsett for ønskede og anbefalte sporinger av trafikken på ditt nettsted, slik at du får bedre innsikt.
Kontinuerlig optimalisering
Hva oppnår optimaliseringen?
Ved å gjøre justeringer og forbedringer på en regelmessig basis, kan man sikre at annonsene dine blir sett av riktig publikum og at budstrategien din er effektiv. Dette kan igjen føre til at du får flere klikk på annonsene dine, og dermed øke salget ditt.
I tillegg kan kontinuerlig optimalisering bidra til å redusere kostnadene per klikk, noe som kan være gunstig for bedriftsøkonomien.
Enkel og tydelig rapportering
Vi leverer enkle og tydelige rapporter som gir deg en oversikt over annonseprestasjonen, slik at du kan se hvordan annonseringen presterer.
Rapportene kan tilpasses dine individuelle behov og leveres i ønsket intervall, enten det er daglig, ukentlig eller månedlig.
Snakk med en ekspert
Nå har du muligheten til å avtale et møte med Sigbjørn. Han er en av våre eksperter på alt som har med søkemotorerer å gjøre. Trenger du hjelp med betalt søk, SEO eller annen funksjonalitet kan han bistå deg på veien.