Digital markedsføring
Spar tid med marketing automation
Marketing automation handler om å bruke programvare og teknologi for å automatisere, strømlinjeforme og måle markedsarbeidet.
På den måten sparer du ikke bare tid, men du sikrer en sømløs og konsistent kommunikasjon til målgruppen din, uansett hvor de er i kundereisen.
Hva er fordelene med marketing automation?
Økt effektivitet
Bedre segmentering og personalisering
Forbedret lead nurturing og lead scoring
Konsistent og koordinert kommunikasjon
Målbare resultater og innsikt
Bedre ROI (return on investment)
Skalerbarhet uten å øke ressurser
Eksempelgrafikk
Hvordan lykkes du med marketing automation?
For at du skal lykkes er det viktig at du tenker på helheten, og jobber med prosess og strategi.
Vi ser at kundene våre ofte jobber med allerede etablerte leads, men gjerne mangler en strategi for å automatisere arbeidet for å skape nye leads. Det sier seg selv, men ved å skaffe nye leads kan dere oppnå bedre resultater.
Disse elementene må du ha på plass:
- Definer klare mål
- Segmenter målgruppen
- Velg riktig plattform
- Tilby relevant og engasjerende innhold
- Sett opp lead nurturing og scoring
- Overvåk og optimaliser kampanjene
- Følg opp med personlig kontakt
Når bør du vurdere marketing automation?
Hvis dere allerede publiserer godt innhold, det er en jevn flyt med nye organiske leads og du ønsker å skalere for vekst, er det på tide å vurdere marketing automation. Svarer du ja på ett av eller flere av spørsmålene under – avtal en prat med oss, så hjelper vi deg!