Skip to content

Hva er fordelene med marketing automation?

Økt effektivitet

Bedre segmentering og personalisering

Forbedret lead nurturing og lead scoring

Konsistent og koordinert kommunikasjon

Målbare resultater og innsikt

Bedre ROI (return on investment)

Skalerbarhet uten å øke ressurser

Eksempelgrafikk

Marketing-automaation-illustrasjon-svg

Hvordan lykkes du med marketing automation?

For at du skal lykkes er det viktig at du tenker på helheten, og jobber med prosess og strategi.

Vi ser at kundene våre ofte jobber med allerede etablerte leads, men gjerne mangler en strategi for å automatisere arbeidet for å skape nye leads. Det sier seg selv, men ved å skaffe nye leads kan dere oppnå bedre resultater. 

Disse elementene må du ha på plass:

  • Definer klare mål
  • Segmenter målgruppen 
  • Velg riktig plattform
  • Tilby relevant og engasjerende innhold
  • Sett opp lead nurturing og scoring
  • Overvåk og optimaliser kampanjene 
  • Følg opp med personlig kontakt
Mann jobber konsentrert foran en PC

Når bør du vurdere marketing automation?

Hvis dere allerede publiserer godt innhold, det er en jevn flyt med nye organiske leads og du ønsker å skalere for vekst, er det på tide å vurdere marketing automation. Svarer du ja på ett av eller flere av spørsmålene under – avtal en prat med oss, så hjelper vi deg!

Er det en jevn flyt med nye og kvalifiserte leads?

Er det bestemt hva slags konverteringer som bør, og skal, skje?

Finnes det en strategi på innhold tilpasset en kundereise?

Finnes det en oversikt på kontaktflater og kanaler for de kvalifiserte leadsene?

Fungerer eksisterende strategi slik den kan oppskaleres?

Kontakt oss

Vil du vite mer om hvordan vi kan hjelpe med marketing automation?

Oddbjørn Hatløy

Business Area Director
oddbjorn.hatloy@twoday.com
+47 90502359