Marketing for hire
Lei en markedssjef
Å ha en god markedsføringsstrategi er viktig for selskaper som ønsker å vokse og øke sin markedsandel. Ikke alle selskaper har mulighet til å ha en dedikert markedssjef, og trenger derfor hjelp til å løse oppgavene som ligger i rollen.
Dette kan være alt fra innsiktsarbeid, etablere en kommunikasjonsstrategi, innholdsstrategi, kanalstrategi eller å lede prosjekter. I slike tilfeller kan leie av en markedssjef være en god løsning.
Markedssjef inkludert i markedsavdeling?
Leier du en markedssjef kan du frigjøre interne ressurser i selskapet slik at de kan jobbe med kjernevirksomheten. Våre digitale rådgivere har ekspertise på alt innen markedsføringsfaget, og kan hjelpe dere med å identifisere utfordringer og måter å løse dem på. Ved å leie en markedssjef fra twoday får dere tilgang til et fagmiljø som tilpasser selskapets behov og ønsker ut fra markedsstrategien som er satt. I tilfeller hvor markedsstrategi ikke er utviklet, kan vi bistå med å lage en strategi som passer selskapets mål og markedsføringsbudsjetter.
Fordelen med å leie en ekstern markedssjef er at det kan forbedre effektiviteten og øke produktiviteten til selskapet. På denne måten vil dere kunne øke konkurranseevne og potensielt vokse raskere I tillegg vil vi dra nytte av flere fagfolk fra byrået med bred erfaring fra ulike bransjer og fagdisipliner. En markedssjef som er utenfor selskapet kan bringe med seg nye perspektiver og ideer som kan bidra til å utvikle selskapets strategier og øke sjansene for suksess på markedet.
Hva kan en markedssjef hjelpe deg med?
Når du leier en markedssjef fra twoday forholder du deg til én person. Markedssjefen sørger for all kommunikasjon med eventuelle byråer eller ressurser vi bruker i rollen som markedssjef.
Markedsstrategi og budsjett
Basert på selskapets forretningsmål hjelper vi dere med å sette retningen dere må gå for å nå målene. Merkevarestrategi, innholdsstrategi, inbound-strategi og kommunikasjonsstrategi er tjenester vi utvikler i tråd med dine KPIer.
Markedsplan
Når markedsstrategien er satt, lager vi en markedsplan og innholdsplan dere kan levere på. Vi har ekspertisen som kan gjennomføre på alle kampanjer og aktiviteter som er planlagt ut fra budsjett som er satt. Her definerer vi også kanalmiksen selskapet bør forholde seg til i markedsføringen.
Rapportering
Markedssjefen følger opp med rapportering til ledelsen om resultatene av markedsføringsaktiviteter, måloppnåelse, budsjetter og andre relevante nøkkeltall. Disse resultatene kan for eksempel hjelpe dere med å ta beslutninger om videre strategier.
Vår prosess ved oppstart, din kjøreplan
Vi starter med en behovsavklaring
Vi avklarer hvilke behov dere har for å kunne tilby riktige ressurser.
Utførelse av avklarte oppgaver
Konsulenten utfører, rapporterer og har et tett samarbeid med dere.
Marketing for hire
Lei en markedsressurs
Marketing for hire er vår fleksible og effektive løsning for deg som trenger å styrke kompetansen internt i bedriften, samtidig som du har behov for å leie en faglig ressurs over tid.
Kontakt oss
Vi vil gjerne vite mer om hvordan vi kan hjelpe deg! Send inn et skjema, så hører du fra oss.