Markedsfør mer målrettet ved hjelp av innsikt og analyse
Før du utvikler markedsstrategien din, bør du gjennomføre en innsiktsfase. Den vil gi deg en dyp forståelse av målgruppene dine, konkurrenter og potensielle utfordringer.
Når du har innsikt i kundenes behov og markedsforholdene, kan du bruke ressursene dine optimalt og utforme en markedsstrategi som er databasert, målrettet og effektiv.
Hvilket utbytte får du av en innsiktsfase?
Gjensidig forståelse av utfordringer, ambisjoner og mål
God forankring
Kunnskap om mulige løsninger
Forståelse av rammer og mulighetsrom
La oss komme i gang
Hvordan gjennomfører vi en innsiktsfase?
1.
Workshop
Vi mobiliserer arbeidsgruppen for at alle skal trekke i samme retning. Her skal vi finne ut – ikke finne på – hvem dere er. Vi stiller spørsmålene, dere har svarene.
2.
Digital audit
Legger dere vekt på de riktige markedsaktivitetene? Bruker dere Google Ads og andre annonseformer optimalt? Utnytter dere potensialet for deres merkevare og marked? Vi gjennomfører en digital audit, som vil gi dere svarene på dette.
3.
Oppsummering
Vi presenterer og oppsummerer innsikten i et dokument, som sikrer et felles utgangspunkt og enighet.
4.
Veien videre
Dokumentasjonen fra innsiktsfasen gir en rekke anbefalinger for videre arbeid innenfor strategiske og operative oppgaver, samt evaluering og optimalisering.