Digital handel og omnikanal
Omnikanal beskriver en strategi som har mål om å gi en jevn handleopplevelse på tvers av alle kanaler, inkludert nettbutikk, mobilapp, sosiale medier og fysiske butikker. Slik gir du kundene en konsistent og engasjerende opplevelse.
Hos Christiania Belysning kan du besøke og handle i butikken lokalt og finne all info du trenger om produktene gjennom AI-boten deres på nett. Klikk og hent det du trenger til hjemmet hos Europris med sanntidstilbud. Få riktig informasjon om produktene til Friluftsmagasinet uansett hvor du leter etter svar. Dette er alle konkrete funksjoner som svarer til ønsket om å være omnikanal.
Slik når du kundene der de er
Det finnes ingen eneste måte å gjøre omnikanal på. Imidlertid gjelder noen generelle prinsipper for alle måter å utføre dette på:
- Bedriften må kjenne kundenes behov og atferd godt
- Man må ha teknologi som kan støtte flere kanaler
- Kunne samle inn data på tvers av kanalene
I tillegg trenger bedriften ressursene til å håndtere alle deler av en omnikanalstrategi. Dette betyr å ha et team som kan jobbe sammen på tvers av kanaler og sørge for at alle er på samme side.
twoday har lang erfaring med omnikanal for kunder i ulike bransjer. Vårt erfarne team utvikler sømløse netthandelsopplevelser i tråd med din omnikanalstrategi.
Guide: 40 ting du bør vite om ditt B2B netthandelsprosjekt
Sitter du midt i et netthandelsprosjekt, eller skal du straks i gang med et? I så fall bør du bruke denne sjekklisten for å danne det beste grunnlaget for prosjektet.
Digital experience
Vi jobber for å gjøre ideer til førsteklasses digitale opplevelser. Enten det er å styrke merkevaren din, designe brukervennlige nettsider, sette opp sømløse e-handelsløsninger eller lage moderne arbeidsplasser, kan vi hjelpe.