Bygg en sterk merkevare ved hjelp av innsikt og analyse
Når du skal bygge merkevaren din er en innsiktsfase helt essensiell. Uten innsikt vil du ikke vite nok om målgruppen din, eller hvilke behov og preferanser de har. Denne fasen er derfor helt avgjørende for å kunne skape og utvikle en merkevare som virkelig treffer og engasjerer.
Bygg merkevaren din sterkere
Hvorfor en innsiktsfase?
Forstå målgruppen din bedre
Finn din unike posisjonering
Sikre relevant kommunikasjon
Mål effekten av merkevarebyggingen
Reduser risiko for kostbare feilgrep
Bygg en langsiktig og bærekraftig merkevarestrategi.
La oss komme i gang
Hvordan gjennomfører vi en innsiktsfase?
1.
Workshop
Vi mobiliserer arbeidsgruppen for at alle skal trekke i samme retning. Her skal vi finne ut – ikke finne på – hvem dere er. Vi stiller spørsmålene, dere har svarene.
2.
Målgruppeanalyse
Vi snakker med utvalgte profiler – både eksisterende, potensielle og om mulig tidligere kunder. Her vil vi utabeide personas, som gir deg enda bedre innsikt i målgruppen og hvordan du skal kommunisere.
3.
Navneprosess
Av og til kan bedriften ha behov for et nytt navn, ikke bare fordi den er helt ny, men like ofte også fordi navnet ikke gir de riktige assosiasjonene til det dere ønsker å være fremover. Et merkenavn skal være unikt, relevant, troverdig og holdbart.
4.
Veien videre
Dokumentasjonen fra innsiktsfasen gir en rekke anbefalinger for videre arbeid med merkevarestrategien.