Skip to content

Derfor bør du ha en sterk merkevareidentitet

Din jobb er sannsynligvis å skaffe leads for sultne selgere. Det kan være en utfordrende oppgave. For å lykkes må du sørge for at dine målgrupper... 

  1. Gjenkjenner merkevaren din
  2. Husker merkevaren din
  3. Foretrekker merkevaren din

 Og hvordan gjør du det? Merkevarebygging er en del av svaret. Din bedrifts merkevare skal ha et lett gjenkjennelig uttrykk som gjør inntrykk. 

Jobben starter med den strategiske merkevareidentiteten – det vil si hvordan din bedrift ser ut og snakker – og vi kan hjelpe deg med å definere og utvikle denne. 

To personer sitter med laptop og snakker sammen

Merket ditt er i alt du kommuniserer

Vi mennesker blir bombardert med meldinger. Hvilke av disse husker vi? De færreste. 

For å bli gjenkjent, husket og foretrukket, må merkevaren din kommunisere konsekvent og lett gjenkjennelig. Du må bruke samme logo, samme farger, samme skrivestil. Gjentatte ganger. Hvis du ikke gjør dette, vil kommunikasjonen din gå øst og vest – og målgruppen vil ikke ha noen anelse om hva du står for og hvorfor de bør velge din bedrift. 

Markedsføring skaffe leads for salg. Den jobben er enklere når kundene foretrekker deg fremfor konkurrentene dine – og merkevarebygging kan hjelpe med å oppnå dette. 

Kjøreplanen

Din bedrift skille seg ut fra konkurrentene. Det er essensen av merkevarebygging. Men hvordan? Vi følger en fast tidsplan som får deg trygt i mål. Og bekymre deg ikke – det er ikke vanskelig som en kanskje skulle tro. 

1.

Innsikt

Vi forstå din virksomhet, ditt marked og dine målgrupper. Derfor holder vi en eller flere workshops. Vi vil også gjerne snakke med noen av kundene dine. Disse tingene gir grunnlag for videre arbeid. 

2.

Strategi

Vi definerer og samler din bedrifts merkevareposisjon, merkevareløfte og verdiforslag i et strategisk merkevarehus. Dette sikrer at kommunikasjonen peker i samme retning og er basert de samme argumentene. 

3.

Identitet

Vi utvikler din bedrifts nye merkeidentitet som skiller den ut og hjelper den med å innta den ideelle posisjonen i markedet. Verket inneholder både visuelle og skriftlige elementer – for eksempel logo, formspråk, kjernefortelling og nøkkelbudskap. 

4.

Aktivering

Den nye merkevareidentiteten er grunnlaget for all kommunikasjonen fra din bedrift. Helt fra nettsiden og markedskampanjer til utvikling av PPT-presentasjoner og produktkort i nettbutikken. Med mer enn 100 spesialister kan vi hjelpe til med å implementere og aktivere arbeidet tvers av elementene du ønsker. 
_Files_Images_visma-co3_generel_illu-ydelser-rgb

Hva vil du ha hjelp til?

  •     Målgruppeanalyse 
  •     Merkevarestrategi 
  •     Corporate branding 
  •     Produkt-merkevarebygging 
  •     Re-branding 
  •     Employer branding 
  •     Konsept og kampanjer 
  •     Visuell identitet 

Kunder elsker merkevarer med god skrivestil

Høres din bedrift ut som dine største konkurrenter? De fleste gjør det – og det er et stort problem hvis du ønsker å bli anerkjent, husket og valgt av kundene. Skal vi skille deg ut fra mengden? 

Kvinne som sitter ved et bord og smiler til en annen person

3 gode grunner til å jobbe med oss

Mange synes at merkevarebygging høres litt skummelt ut. Noen har også brent seg tidligere. Det skjer ikke her. 

Merket ditt vil leve

Her sitter AD ved siden av webdesigneren, utvikleren, tekstforfatteren, SEO-spesialisten og sosiale medier-ansvarlig vi sørger for at din nye strategiske merkevareidentitet gjennomsyrer alt arbeidet ditt. For eksempel kan vi også designe og utvikle din nye nettside. 

Ambisiøsog pragmatisk

Vår jobb er å ta virksomheten din til neste nivå. Vi tør å tenke stort – og forstår at det vi lager skal være enkelt å jobbe med. Også på en travel tirsdag. Vi tar arbeidet med merkevareidentiteten din ned på jorden. Det handler tross alt om å utvikle en visuell og kommunikativ stil som bygger bro mellom din bedrifts DNA og kundenes behov.  

hjelp fra erfarne spesialister

Du samarbeider med kreative og strategiske spesialister som har utviklet merkevarerbåde B2C og B2B. Det gir deg en trygg prosess og et resultat du ikke kan vente med å vise frem til andre. 

_Files_Images_visma-co3_generel_illu-marketing-enkle-loesninger-paa-svaere-udfordringer-rgb

Merkevarekonseptet er ikke mållinjen - det er startstreken 

Ditt selskaps merkevareidentitet – hvordan dere ser ut og snakker – danner grunnlaget for alt arbeidet deres. Alt fra nettsiden til annonser og messemateriell. 

Det er derfor avgjørende å ha et uttrykk som matcher selskapets profil og forventningene og behovene til målgruppen din. Hvis ikke, risikerer du at alt det gode arbeidet ditt treffer feil. 

Når du har utviklet selskapets nye merkeidentitet, er det derfor ikke mållinjen, men startlinjen for all fremtidig markedsføring. 

Om du ikke har en særegenhet, kan du bare konkurrere pris. Det er ofte en kostbar affære.

twoday-co3-b2b-e-commerce-specialister

Kanskje ditt eneste byrå 

Hos twoday har vi samlet de spesialistene du trenger. 100+ spesialister i ett byrå som samarbeider om strategi, kreativitet, digitalisering og markedsføring. Spesialister som jobber sammen, snakker sammen og synes det er gøy å drive bedriften din i samme retning. 

Hvis dette høres ut som en god idé for deg, er vi kanskje ditt eneste byrå? 

Ønsker du å snakke med oss om merkevareidentitet? Ta kontakt, så finner vi en tid som passer.

Oddbjørn Hatløy

Business Area Director
oddbjorn.hatloy@twoday.com
+45 93 90 12 37