Kom i gang med PIM, uavhengig av nettbutikk
Akeneo PIM er en SaaS-basert løsning som samler, beriker og deler produktopplevelser til rett kanal til rett tid.
Uavhengig av hvilken plattform nettbutikken har i bunn, kortes tiden ned for å få et produkt ut i salg hos alle kanaler.
Kategorisjefens beste venn
Hva er PIM?
Et Product Information Management-system (PIM) lar deg samle, håndtere og berike informasjon om produktene dine, skape en produktkatalog og distribuere det ut til nettbutikk og andre salgskanaler. I tillegg gir et fleksibelt PIM-system deg mulighet til å skape og håndtere datapunkter for å støtte ny funksjonalitet og logikk, for eksempel i nettbutikken.
PIM gjør det effektivt å skape og levere engasjerende produktopplevelser til målgruppen din. Produktene – med riktig informasjon – kommer raskere ut til kunden.
Hvorfor Aeneo PIM?
Akeneo PIM er en komplett verktøykasse for å samle, foredle og dele produktdata – fra og til alle kanaler – og skape engasjerende produktopplevelser.
Skap lojale kunder
Et godt produktverktøy er hjørnesteinen i en god produkt- og kundeopplevelse
Én plattform til alle kanaler
Sørg for rett informasjon på rett plass – i alle kanaler
Lagd for å håndtere produkter
Gjør produktdata noe man elsker å jobbe med – og frigjør tiden til videre foredling
Lansér på 15 minutter
Kort ned kundenes ventetid og gi dem nye produkter raskere enn før
Rigget for vekst
Selg raskere, bedre og overalt i nye markeder og land og på nye språk
Sømløs flyt
Integrer med systemene du trenger, og la automatiske regler ta unna tidkrevende, manuelt arbeid
Nøkkelspiller i omnikanal
Viktigheten av en god prosess og PIM-løsninger for å skape rike produktopplevelser og øke salget.
En god prosess bidrar til rike produktopplevelser av høy kvalitet og en kultur om å gi kunder konsekvent god service i alle ledd. Mange møter merkevaren deres i forskjellige kanaler før de kjøper noe. Derfor er det ekstra viktig å sørge for konsekvent informasjon – på rett sted til rett tid. Et PIM-system gir deg kontroll og verktøyene du trenger for å sørge for nettopp dette.
En studie fra Forrester i 2020 viser at produktopplevelsen er den viktigste faktoren til å skape en god kundeopplevelse. En tidligere studie viser også at hver gang en bedrift beriker et produkt med mer informasjon, vil de se opp til 36 % økning i salg.
36 spørsmål for å kickstarte ditt PIM-prosjekt'
Er dine produktdata spredt utover forskjellige systemer, avdelinger og formater?
I så fall er det på tide å samle alt i et PIM-system for mer lønnsom vekst!
Du bør vurdere PIM hvis
- Du har et avansert oppsett med mange produkter med tilleggsinformasjon.
- Du ser mange interne ressurser er bundet til å håndtere produktinformasjon og stadig større for at den er riktig (og på rett sted til rett tid).
- Du vil korte ned tiden fra idé og produksjon til kunder kan finne produktene i nettbutikken eller andre steder.
- Du selger eller vil selge globalt og/eller på ulike språk.
- Du vil tilby kundeopplevelser med rett informasjon, i en stemme som forsterke merkevaren(e) deres.
- Du vil enkelt håndtere hvordan informasjonen deles videre, og gjøre det mulig å publisere i ulike kanaler samtidig.
- Du vil redusere antall returer og skape kundeopplevelser ut over det som kan regnes som standard.
- Du har tenkt å bytte plattform de neste årene.
Hvordan ser en typisk PIM-implementering ut?
1.
Målbilde og introduksjon
Først ser vi litt på hvordan man jobber med produkter i dag og hvilke behov vi skal løse. Hvordan ønsker vi å introdusere PIM til dagens prosess?
2.
Struktur og oppsett
Her organiserer vi produktene, produktgrupper og alle attributter, for å oppdage vår ønskede struktur, som vi setter opp sammen med alle relasjoner som trengs.
3.
Implementering og optimalisering
Vi jobber oss gjennom produktene og renser og beriker attributter. Med ny innsikt og data – etter hvert som kunder møter produktene – foredler vi dem ytterligere.