Hva er en digital audit, og hvorfor trenger du det?
Uansett om du håndterer alle markedsaktivitetene dine inhouse eller om du bruker et eksternt byrå, kan det være nyttig med en audit, eller gjennomgang, av aktivitetene dine.
På den måten kan du finne ut om du legger vekt på riktige aktiviteter og om du bruker budsjettet ditt på en best mulig måte.
Gratis gjennomgang av Google Ads-kontoen
Er du usikker på om dere får verdi for pengene på Google Ads?
Få en tilbakemelding av oss i twoday! Vi går igjennom din Google Ads-konto sammen, og ser på hvorvidt din bedrift utnytter potensialet sitt på annonseplattformen.
- Har dere riktige søkeord?
- Er det en klar tanke og strategi bak kampanjene? Utfyller de hverandre godt?
- Er alt av sporinger og integrasjoner satt opp riktig slik at du kan få en konkret ROI på annonseringen?
"Mange markedsførere er redde for å snakke om den faktiske ROAS (Return on ad spend) som kunden får igjen ved å annonsere på Google Ads, og velger å gi utfyllende detaljer om antallet klikk man har fått inn i løpet av perioden, i stedet for antallet salg eller leads."
Hvordan fungerer en digital audit?
En digital audit utført av oss består av to faser:
Fase 1: Kartlegging
Vi går igjennom annonsekontoen deres slik at vi kan komme informert og forberedt til samtalen, samt vite hva vi skal gjennomgå. Her ser vi blant annet på søkeordene dere bruker, om sporinger og rammeverk er satt opp riktig, og hvorvidt kampanjene deres har en klar strategi og utfyller hverandre på en optimal måte.
Fase 2: Tilbakemelding
Vi kaller inn til et møte, hvor vi tar en kvalifisert gjennomgang av funnene våre. Du vil få konstruktive tilbakemeldinger og tips du kan ta med deg videre. Er det noe du lurer på, eller ønsker mer informasjon om, så sørger vi for at du får dette på en forståelig måte. Fase 2 vil gi deg en bedre forståelse av utfordringene og mulighetene deres, slik at dere kan få mest mulig verdi ut av annonseringen på Google.
Gjennomgang av andre aktiviteter
Er det lenge siden du sist tok en gjennomgang av de ulike aktivitetene deres? Det er mye som skal spille sammen for å øke den digitale synligheten. Enten det gjelder SEO, betalt annonsering, innholdsproduksjonen eller nettsiden deres, kan det være smart å ta en nærmere titt på om dere utnytter hele potensialet for deres merkevare og marked.
Hensikten med en komplett digital audit er å vurdere og optimalisere alle dine ressurser, slik at du kan oppnå best mulig ROI.
En digital audit vil hjelpe deg med å:
- Forstå hvordan virksomheten og merkevaren din presenteres digitalt, og hvordan den oppfattes
- Identifisere utfordringer og vekstmuligheter
- Gi deg nyttig informasjon du kan bruke videre i markedsplanen din
Basert på deres behov, kan vi også ta en gjennomgang av disse aktivitetene: