Google Ads er en av verdens mest brukte annonseplattformer, og gir deg muligheten til å skape digital synlighet og tilstedeværelse for å selge produkter eller tjenester til personer som aktivt søker etter det du tilbyr.
Start å benytte deg av Google Ads i dag for å se hvilken forskjell det kan gjøre for din bedrift!
Direktebookinger er den tradisjonelle måten å booke annonser på. I forkant av kampanjen forhandler vi frem antall visninger, priser og plasseringer til et gitt budsjett. Her gjøres da bookingen direkte med mediehusene hvor vi har gode byråavtaler. Dette er en vanlig annonseringsform når man skal sikre seg en viss synlighet i en gitt periode, som f.eks. ved en lansering.
Kontekstuell annonsering er en annonseform som plasserer annonser inne i artikler som er relevante for budskapet i annonsen. Nøkkelordet her er altså relevans. Her styrer man selv hvilket tema som er relevant for sin merkevare, samtidig som man ivaretar sikkerheten med å definere ord som man ikke ønsker å være synlig på.
Programmatisk annonsering er en automatisert kjøpsmetodikk hvor man kjøper visninger (annonseplass) på tvers av plasseringer, mot en bestemt målgruppe.
Fordelene med programmatisk annonsering er mange. Noen av de mest sentrale er muligheten for mer treffsikre og kostnadseffektive kjøp, og muligheten for optimaliseringer og endringer underveis. Andre fordeler er dynamiske annonseringsmuligheter og ikke minst tanken om å ha et flytende budsjett mellom kanaler, et kost/nytte perspektiv.
- Yngve André Grüner, daglig leder i AAK Safety
Utforming av kreativer for å fange oppmerksomhet og utnytte annonseplassene best mulig.
Utvelging av annonseplasser, målgrupper og plasseringer.
Kontinuerlig arbeid i konto for å sikre god og passende synlighet