On demand webinar: Hvordan komme i gang med Google Ads?

I dette webinaret tar Sigbjørn deg gjennom mulighetene i Google Ads universet, samtidig kommer han med anbefalinger på hvordan du best kommer i gang med markedsføringen. 

Google Ads Bilde Sigbjorn Webinar

Visste du at...

streamlinehq-money-wallet-money-payments-finance-100

Over 90%

av alle kjøpsprosesser starter i Google

streamlinehq-glasses-retro-clothes-footwear-accessories-100

50 millioner

Google-søk blir utført i  Norge hver dag

streamlinehq-mobile-phone-phones-mobile-devices-100

Omtrent 65%

av alle søk i Norge blir  gjort på mobil

streamlinehq-earth-1-maps-navigation-100

95%

er markedsandelen til Google- søkemotoren i Norge

Få relevant trafikk med

Google Søk

Google Søk gir deg relevant trafikk inn på nettsiden din. Når søkeresultatene samsvarer med det brukeren leter etter, øker sannsynligheten for at de utfører et kjøp.

Annonsene dine blir synlige for personer som aktivt søker etter dine produkter eller tjenester, med målet om å få dem til å gjøre en ønsket handling som et kjøp eller å bruke kontaktskjemaet.

Google Ads - Sok annonse bilde-1

Øk synligheten med

Google Display

Med display-annonsering kan du nå potensielle kunder mens de surfer gjennom millioner av nettsteder, apper og tjenester i Google-nettverket.

Mer enn 80% av dagens nettsider er en del av Google-nettverket, noe som gjør at du kan nå ut til en stor og relevant målgruppe.

Eksempler på nettsteder: TV2.no, Dagbladet og Finansavisen.

VPG-Sommerkampanje Banner

Engasjer målgruppen med

Google Video

Nå ut og påvirk potensielle kunder gjennom verdens største videoplattform - nemlig Youtube.

Godt produserte videoer, som effektivt presenterer relevant innhold, kan virke engasjerende og øke interessen for et budskap.

HubSpot Video

Øk tilgjengeligheten med

Google Shopping

Google shopping er det nærmeste du kommer et digitalt butikkvindu.

Produktene dine blir visuelt lagt frem når noen gjør et søk. Alle annonsene blir automatisk generert fra en produktkatalog som henter all data automatisk fra nettbutikken deres.
Shopping-annonsering er en viktig salgskanal (ofte også den største) for bedrifter som har egen nettbutikk.

“Det sies at en av de beste gjemmeplassene er på side 2 i Google. twoday har vist vei i jungelen som er synlighet, gjennom samarbeid Google Ads og SEO. Her har det vært godt å ha eksperter med seg på laget!”

-Line L. Oddekalv, kommunikasjonssjef Høgskulen i Volda

Prosess ved oppstart

streamlinehq-data-file-bars-search-business-products-100

Vi starter med en søkeordsanalyse

Omfattende analyse, kartlegging og kategorisering av aktuelle søkeord. 

streamlinehq-hierarchy-5-interface-essential-100

Oppsett av Google Ads konto

Tilpasse kontostruktur og konfigurering av øvrige innstillinger. 

streamlinehq-analytics-graph-business-products-100

Analyseverktøy og sporing

Oppsett for ønskede og anbefalte sporinger av trafikk på ditt nettsted.

Kontinuerlig optimalisering

streamlinehq-gauge-dashboard-interface-essential-100

Hva oppnår optimaliseringen?

Ved å gjøre justeringer og forbedringer på en regelmessig basis, kan man sikre at annonsene dine blir sett av riktig publikum og at budstrategien din er effektiv. Dette kan igjen føre til at du får flere klikk på annonsene dine, og dermed øke salget ditt.

I tillegg kan kontinuerlig optimalisering bidra til å redusere kostnadene per klikk, noe som kan være gunstig for bedriftsøkonomien.

streamlinehq-performance-money-increase-business-products-100

Enkel og tydelig rapportering

Vi leverer enkle og tydelige rapporter som gir deg en oversikt over annonseprestasjonen, slik at du kan se hvordan annonseringen presterer.

Rapportene kan tilpasses dine individuelle behov og leveres i ønsket intervall, enten det er daglig, ukentlig eller månedlig. 

 

Our most popular posts

Kontakt oss

Vil du vite mer om hvordan vi kan hjelpe?

Oddbjørn Hatløy

Business area director
oddbjorn.hatloy@avento.no
905 02 359