Bannerannonser, også kalt display-annonsering, kommer i mange former og fasonger. Med kreativitet, ny teknologi og riktig databruk kan du skape øyeblikk som oppleves både relevante og lærerike for kunden.
Det finnes ulike løsninger innen bannerannonsering, som direktebookinger, programmatisk, remarketing og kontekstuell plassering. Denne formen for annonser gir deg og din bedrift muligheten til å målrette etter demografi, interesser, geografi, brukeratferd og tema.
Bannerannonsering er svært effektivt tidlig i kundereisen for å skape oppmerksomhet og gjenkjennelse til merkevaren din. Effekten av denne formen for annonsering ser man igjen i merkekjennskap- og kunnskap, samt i direkte og organisk trafikk til nettsider.
Søkemotoroptimalisering, også kjent som SEO, handler om å optimalisere en nettside for søkemotorer slik at den rangerer høyere i søk og blir mer synlig for brukerne.
kan ha en stor innvirkning på en bedrifts resultater og bunnlinje, siden det kan føre til økt trafikk til nettsiden og økt salg
av alle søk i Norge blir gjort på mobil
Det finnes mange forskjellige faktorer som påvirker en nettsides rangering i søk, inkludert relevant innhold, brukervennlighet, linkbuilding og sosiale medier. Effektiv SEO krever derfor en omfattende og holistisk tilnærming.
For at nettsidene dine skal bli oppfattet av søkemotorer må du fokusere på teknisk SEO. Dette innebærer å sørge for at nettsidene dine fungerer bra, slik at søkemotorene kan samle inn nødvendig informasjon fra dem.
Teknisk SEO består også av flere elementer, som bildestørrelser, lastetid og hastighet, sitemaps og datastruktur.
For at søkemotorer skal gjøre dine nettsider synlige i søkeresultatene må de inneholde riktig struktur, bruke de riktige ordene og ha riktig form.
Dette betyr at nettsiden din bør bruke elementer som tittel, metabeskrivelse, overskrift, URL, samt linker til reletert innhold og sider. Det er også viktig å definere riktig form på innholdet, f.eks. om det er artikler, guider, lister, produktsider eller annet.
Når godt innhold på siden er ivaretatt og alle tekniske utfordringer er løst er det nødvendig å bygge linker til ditt domene.
For en søkemotor er linker fra andre relevante nettsider et viktig signal på at domenet er relevant innenfor det aktuelle emnet og at det er en kilde til god informasjon. Dette skaper autoritet.
Typisk innhold som tiltrekker seg linker er gjerne guider, webinar og seminar, og lister.
Vi kartlegger hva som er viktig for den enkelte bedrift. Hva er forretningsmålene? Hva er strategien for fremtiden?
En teknisk SEO-kartlegging vil se på sammenhengen mellom nettsidenes tekniske egenskaper og deres synlighet i søkeresultatene.
En plan for hvilke steg som kan tas på kort og lang sikt for å øke synligheten til nettsiden