Attvin har effektivisert tjenester og forbedret kundeopplevelse med ny digital plattform
Attvin er et miljøselskap som springer ut fra sammenslåingen mellom Bingsa Gjenvinning og ÅRIM. Som en del av sin digitale utvikling har Attvin lansert en ny plattform som samler nettsidene til de to selskapene. Denne plattformen er et viktig steg i selskapets digitale transformasjon, med mål om å effektivisere driften og forbedre kundeopplevelsen.
Utfordringen
Attvin ønsket å slå sammen nettsidene for å tilby en mer effektiv og brukervennlig tjeneste. Den gamle CMS-løsningen var utdatert, og selskapet ønsket å starte fra bunnen av for å optimere brukeropplevelsen og effektivisere prosessene. Dette prosjektet skjedde parallelt med utbytting av flere fagsystemer, og Attvin ønsket best mulig dataflyt mellom de forskjellige systemene.
Det var to hovedmål:
- Å gjøre tjenestene mer effektive for kundene med økt selvbetjening og automatisering av back-office-oppgaver.
- Å sikre at dataflyten mellom de forskjellige nye systemene fungerte optimalt, med informasjon fra blant annet Norkart.
Renovasjonsbransjen har et økende fokus på å utnytte data for å skape innsikt og forbedre prosesser. Attvin ønsker å være en ledende aktør i denne utviklingen og legge til rette for mer samarbeid på tvers av bransjen. Økt datadrevet innsikt er nødvendig for å møte stadig strengere rapporteringskrav fra myndighetene og for å forbedre kundeopplevelsen.
Vel vitende om at kunder i dag sammenligner kundeopplevelser på tvers av bransjer, ønsket Attvin å heve kundeopplevelsen og tilrettelegge for økt grad av selvbetjening med den nye nettsiden.
Løsningen
Attvin valgte å implementere en ny nettside i Sanity Studio, et brukervennlig og intuitivt CMS. Med Sanity Studio har Attvin fått en fleksibel løsning som er enkel å vedlikeholde og gir full kontroll over innholdet.
Den nye nettsiden inkluderer en "Min Side"-portal med nye funksjoner, som automatiserte løsninger for fornyelse av abonnement og skifte av avfallsdunker. I tillegg er miljøstasjonskortet nå tilgjengelig som en QR-kode i "Min Side"-portalen. Data leveres via Sanity Studio til appen for enkel tilgang og administrasjon.
twoday stod for det tekniske bak nettsiden og Min side-løsningen, samt prosjektledelse til webprosjektet. Vest Studio stod for designleveransen og VSP står for utvikling av appen.
Resultatet
Med lanseringen av den nye nettsiden har Attvin samlet alt innhold på attvin.no. Fordelene inkluderer:
- Forenklet administrasjon av renovasjonsabonnementer
- Bedre verktøy for redigering og vedlikehold av innhold
- Økt selvbetjening for kundene gjennom automatiserte løsninger
- En mer datadrevet tilnærming for å møte rapporteringskrav og forbedre kundeopplevelsen
Gjennom sin digitale transformasjon har Attvin oppnådd en mer effektiv, brukervennlig og fremtidsrettet plattform som gjør hverdagen enklere for både kundene og ansatte.
Lyst til å vite mer?
Kanskje du også trenger noe lignende hjelp selv? Send oss en melding, så ringer vi deg opp og finner ut av det – sammen.
Oddbjørn Hatløy
Business Area Director
oddbjorn.hatloy@twoday.com
+47 90502359