Høgskulen i Volda
Høgskulen i Volda - Heldigital kampanje med analogt konsept
Mens resten av landets lærerstudier sitter med røde tall etter søknadsfristen 15.april, gikk HVO seirende ut som den eneste med oppgang i lærerstudiesøknader. Det på grunn av deres aller første heldigitale studiekampanje.
Kjenn din målgruppe
For årets studiekampanje var vi med på reisen når HVO sammen med Oclin lanserte konseptet for årets studiekampanje: En kortstokk.
Rart synes du? Smart synes vi.
Kortstokken med 52 ulike grunner til å velge HVO var det eneste fysiske formatet av årets studiekampanje, og erstattet dermed årets studiekatalog. Noen vil si at det krever is i magen å stole på at brukerne er villig til å investere tid til å finne ut hva du har å by på. Men når du kjenner målgruppen din, og vet at dette i stor grad er brukere som oppsøker informasjon raskere enn du kan si «Generasjon Z», så vet du at dette ikke er mye å be om.
Studier i nettbutikk-format
Om du ikke har sett kampanjen er det ikke så rart. Vi har nemlig jobbet svært målrettet med å nå de «riktige» brukerne i de forskjellige fasene av kampanjen.
Gjennom nettbutikk-tankegang delte vi opp studiekampanjen i ulike faser, etter hvor i trakten de potensielle studentene befant seg. Med tilpassede formater og budskap, samt et grundig tilpasset dashboard som lot oss følge med på resultater og interessen for ulike studier, kunne vi raskt snu oss rundt for å sikre riktig promoteringsvekting av fag og studieretninger.
Moderne tradisjonsbærere
2020 ble året hvor topp-moderne HVO gikk for sin aller første heldigitale studiekampanje, med et analogt konsept.
De tradisjonelle studiekatalogenes æra kan dermed være forbi. Ikke bare vil «Generasjon Z» som de andre generasjonene før dem «tenke sjæl», de vil også «innhente informasjonen sin sjæl.»
Kanskje like greit? I stedet for å bruke penger på tusener av studiekataloger med bestrøket papir, miljøavtrykk og null endringsmuligheter, kan de tradisjonsbærende studieinstitusjonene heller bruke midlene på å sikre at de snakker til riktig publikum.
Vi hjelper deg med digital markedsføring
Datadreven digital markedsføring gir deg muligheten til å forstå og engasjere målgruppen din på et dypere nivå. Ved å utnytte data, kan du tilpasse budskapet, optimalisere kampanjer og forbedre kundeopplevelsen, noe som fører til økt lønnsomhet og et solid konkurransefortrinn.
Kontakt oss
Vil du vite mer om hvordan vi kan hjelpe?