Skip to content

Norges ledende kjede for bredt vareutvalg

Europris.no

Europris.no tilbyr sine kunder et bredt utvalg av egne merkevarer og merkenavn fra over 12 produkt­kategorier.

Med ca 280 butikker finner man Europris over hele Norge. Disse er nøkkelen i deres sterke omnikanal­strategi, sammen med sterk tilstedeværelse på nett på Adobe Commmerce, kunde­klubb og eCRM-løsninger.

Europris.no sin forside, vist i nettleseren på en Macbook.

Europris + twoday

Som mangeårig partner med Magento 1 ble det naturlig å også jobbe sammen når Europris.no skulle lanseres på det som var Magento 2, nå Adobe Commerce.

Som en kjede med bredt vareutvalg er det et stort fokus på sesongkampanjer, avtaler, rabatter og variert tilbud. Med den innebygde Pagebuilder-en, B2B-funksjonaliten, og mulighet til å planlegge publisering av kampanjen (og ikke måtte logge på 1. juledag) falt valget på Adobe Commerce.

To hender som holder en telefon med en hagesittegruppe på europris.no på skjermen.

Europris er en av landets største og raskest voksende retail kjeder og ett av få norske retail selskaper notert på Oslo Børs. Lavpriskjeden teller ca 280 butikker over hele Norge, samt nettbutikk. Selskapet omsetter for over 10 milliarder kroner årlig og ca. 3000 ansatte. Noen fokusområder er bærekraft, digitalisering av hele virksomheten og sterk vekst på digitale flater. Målet er at “både kunder, ansatte, eiere og miljøet skal få mer til overs“.

“Klikk & hent ville ikke blitt til, hadde det ikke vært for at twoday ledet utviklingen i tett samarbeid med vår tverrfaglige gruppe for å få løsningen raskt på beina. Responsen har vært enorm. Klikk & hent har hatt en økning på 348 % etter løsningen ble lansert.”

Hege Gåsdal
Ecommerce Manager i Europris

Utvalgte funksjoner

  • Integrert omnikanal kundeklubb (MER), med sanntidstilbud og rabattberegninger.
  • Kundespesifikke tilbud og rabatter basert på preferanser eller kjøpshistorikk.
  • Integrasjon med kundeklubb og kvitteringer (ekte omnikanalsopplevelse, kunder får samme rabatter i fysiske butikker som på nettet)
  • B2B-løsning med realtidskredittkontroll og kredittgrense
  • Fraktberegninger, og kjøp online, henting i butikk.
  • Klikk & hent for reservasjoner
  • Realtime produktoppdateringer fra PIM, lageroppdateringer og prisendringer fra datalake / integrasjons plattform.
  • Integrasjon med tradesolution for allergener og produktdeklarasjoner
  • Integrasjon med Fotostation
  • Planlagte landingssideendringer og avansert planlegging av prisendringer.
  • Hosting på Amazon Web Services.
  • RabbitMQ og Varnish

Lyst til å vite mer?

Kanskje du også trenger noe lignende hjelp selv? Send oss en melding, så ringer vi deg opp og finner ut av det – sammen.

Mona Eng

Head of Digital Growth
mona.eng@twoday.com 
90670655