Visma SmartSkill
Visma SmartSkill får frigjort tid med tjenesten marketing for hire
Lisa Klausen Hjørnevik hadde tenkt lenge på å ansette en ny ressurs på marked, men slet med å finne riktig kandidat. Selv kaller hun seg for en generalist, og nå som faget markedsføring har blitt et stort og spesifisert fagområde som huser spisskompetanser, var det vanskelig å finne alt i en person.
Om Visma SmartSkill
Visma SmartSkill har over 20 års erfaring med å hjelpe offentlig sektor med tunge faglige spørsmål, og deres verktøy har brukere i over 300 norske kommuner. Gjennom tjenestene Visma Veilederen og Kompetansenøkkelen holder Visma SmartSkill deg oppdatert på nye lover og regler gjennom skreddersydde løsninger.
Bakgrunn
– En ting er å være en generalist, men i dag så trenger man flere spesialister når det kommer helt ned til de forskjellige områdene som tekst, SEO, marketing automation, web og design - alt dette er vanskelig å finne i en person, spesielt hvis du trenger ekspertise på de ulike områdene, forteller Lisa Klausen Hjørnevik, Marketing and Customer Experience Director i Visma SmartSkill.
I dag er hun ansvarlig for marketing hos Visma SmartSkill og sitter med ansvaret alene. Å bygge strategi samt drive vedlikehold av websider og forskjellige markedsaktiviteter var ikke alltid like enkelt, og det ble ofte arbeid utover kveldstid.
- Det har uten tvil frigjort tid og samtidig økt kvaliteten på det vi leverer, og det resulterer i at vi kan gjøre mer enn før. Tidligere har det vært begrensninger fordi vi har mye materiale som skal ut. Eksempler er landingssider til forskjellige webinarer eller produkter, og nyhetsbrev til kunder - nå trenger jeg bare å lage grunnlaget så står dere for resten
Marketing for hire
Tjenesten Marketing for Hire gjør det mulig for bedrifter å kjøpe den kompetansen som mangler, spesielt i tider hvor de ofte trenger flere ressurser. Visma SmartSkill har leid twoday 30 prosent ut året. Det å få tilgang til et helt team var det som trigget henne i å ta kontakt med oss.
– Muligheten jeg får ved å sparre med et helt team er akkurat hva vi trengte. Nå har vi kompetansemiksen som vi manglet. Dere hjelper mye på å kommersialisere det innholdet vi allerede har, i tillegg hjelper det meg en del at dere kan bygge de gode kampanjene for å gjøre oss mer kjent i markedet, sier hun.
"Det har uten tvil frigjort tid og samtidig økt kvaliteten på det vi leverer, og det resulterer i at vi kan gjøre mer enn før"
- Lisa Klausen Hjørnevik, Marketing and Customer Experience Director i Visma SmartSkill.
Hva var forventningene?
På spørsmål om hva de forventet av twoday, svarer Hjørnevik raskt:
– Det var viktig for oss at dere hadde høy kompetanse på de områdene vi trengte hjelp til. For meg er det viktig at dere ikke bare kommer med konkrete tilbakemeldinger på de enkeltoppgavene som jeg sier jeg trenger hjelp til, men at dere stiller gode spørsmål tilbake. Dere er god på å utfordre oss og tenker fremtid sammen med oss i det vi gjør på marketing, forteller Hjørnevik, og fortsetter:
– Dere er tilgjengelige og raske - dere er forståelsesfull på min hverdag og tar det neste steget på egenhånd - dere er proaktive, kompetente og hyggelige. Det viktige her er at vi har god kjemi, og vi opplever dere som en god samarbeidspartner, avslutter hun.
Kontakt oss
Vil du vite mer om hvordan vi kan hjelpe?